mandag 4. januar 2010

The travel plan

Fredag 22. januar hopper jeg på flyet tilbake til mitt kjære USA. Målet med turen er som vanlig å besøke venner og familie, men denne gangen skal jeg også traske litt rundt på egen hånd og oppleve hva sørstatene har å by på.
---
Friday January 22nd I’ll be jumping on the plane back to my beloved US. The goal of the trip is as usual to meet up with friends and family, but this time I’ll even trot around on my own, experiencing what the south has to offer.

---

Første stop på turen er Orlando i Florida, hvor jeg skal bo hos min gode venn Amanda i omtrent en uke. Amanda er fra Indiana i USA, og har flytta til Florida for å jobbe. Vi ble godt kjent da vi begge studerte og bodde sammen i Brisbane i Australia. Jeg gleder meg til skravling og mimring med en god venninne og til å ha en lokalkjent guide for Orlando.

Deretter skal jeg bruke USAs offentlige transportsystem for det det er verdt, og skal reise med buss fra Orlando, via Gainesville, Tallahassee og Pensacola i Florida, New Orleans i Louisiana, og Houston og San Antonio i Texas før jeg bytter transportmiddel og hopper på toget fra San Antonio til Tucson i Arizona, hvor jeg avslutter den siste biten fra Tucson til Phoenix med buss igjen. Jeg kommer til å bruke omtrent to uker på denne biten og vil bo for det meste på ungdomsherberger.

I Phoenix venter Gene og Sue, vertsforeldrene mine da jeg bodde i Oregon, og jeg skal da bo hos dem i to uker. Dette blir tredje gangen jeg er tilbake og besøker dem etter året mitt der, og de har fått et nytt hus som må inspiseres, en ny katt, et nytt esel og en hel haug nye hester som må møtes og koses med. Jeg lander tilbake på frossen jord igjen søndag 28. februar.

---

The first stop on my trip is Orlando, Florida, where I will stay with my good friend Amanda for about a week. Amanda is from the Midwest in the US, and has moved to Florida to work. We got to know each other real well when we both studied and lived together in Brisbane, Australia. I am looking forward to talking to her again, remembering all the stuff we experienced, and to have a local guide for Orlando.

After that I will use Americas public transportation system for all it is worth, and will travel by bus from Orlando, via Gainesville, Tallahassee and Pensacola in Florida, New Orleans in Louisiana, and Houston and San Antonio in Texas, before changing transportation and jumping on the train from San Antonio to Tucson in Arizona, where I will finish off the last bit from Tucson to Phoenix with bus. I will spend about two weeks on this bit, staying for the most part at youth hostels.

In Phoenix, Gene and Sue will be waiting, my host parents from when I lived in Oregon, and I will stay with them for about two weeks. This will be my third time back visiting them since my year there, and they have gotten a new house that needs inspection, a new cat, a new donkey and tons of new horses that needs to be met and cozied with. I will land back on frozen ground again on Sunday February 28th.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar