onsdag 10. februar 2010

Tallahassee

Tallahassee er hovedstaden i Florida, saa tenkte det kunne vaere kult med en tur innom der. Det viste seg at det er en av de bedre byene jeg har vaert innom saa langt naar det gjelder et kompakt sentrum, bra turistkontor og et bra bussystem.
---
Tallahassee is the capital of Florida, so I figured it'd be cool with a visit there. It turned out to be one of the better cities I've visited so far when it comes to a central downtown, a very nice visitor's office and a well built out buss system.

---

Kom fram ganske tidlig og maatte vente ei stund foer jeg kunne sjekke inn paa hotellet, saa gikk innom turistkontoret hvor jeg fikk legge igjen bagasjen gratis et par timer, gode tips, kart og litt retningssans paa kjoepet. Gikk rundt i byen et par timer, dro innom turistkontoret igjen og dro saa paa hotellet. Tok en ganske rolig kveld paa hotellet den dagen, jeg var litt sliten og hadde uansett ganske god tid i Tallahassee.

Dagen etter sto jeg opp ganske tidlig, tok bussen inn til sentrum, gikk litt rundt igjen og tok saa bussen til et shoppingsenter, foer jeg tok bussen videre til en innsjoe litt utafor sentrum, Lake Ella, som hadde masse kule smaa hus med masse rare butikker i, bruktbutikker og hippiebutikker og gammeldags barbershop og saa videre.

Tok saa bussen tilbake til hotellet og hadde nok en gang en ganske rolig kveld for meg selv, godt aa slappe helt av paa eget rom, maa sies det. Jeg glodde paa tv, knaska godis i senga og lakka negler, jentekveld meg meg selv og jeg :)

Dagen etter sto jeg opp forholdsvis tidlig igjen, pakka sekken og sjekka ut. Tok en spasertur rundt paa campusomraadet til universitetet i byen i det som plutselig var knallvaer, og foelte meg skikkelig som en internasjonal student igjen. Saa maatte jeg hoppe paa bussen inn til byen og stelle meg i koe paa Greyhound-stasjonen, det var dags for Pensacola!

---

Got there pretty early and had to wait for a while before I could check in to the hotel, so I walked by the visitor's office where I got to leave my luggage for free for a couple of hours, got some good tips, maps and some direction to go with it. Walked around the city a couple of hours, went by the visitor's office again and then went to the hotel. Had a pretty calm and relaxing evening at the hotel that day, I was pretty tired and I had pretty good time in Tallahassee anyways.

The next day I got up early, got the bus going downtown, walked around a little again, before I got the bus to a large shopping mall and then moved on to a little lake outside downtown, Lake Ella, which had tons of cool little houses with little shops in them, used stores and hippie stores and an old-fashioned barbershop and so on.

Then I got the bus back to the hotel and once again had a nice quiet evening alone, nice to relax completely in my own room, gotta say that. I watched TV, ate candy in bed and painted my nails, a girl's night with me myself and I :)

The next day I got up pretty early again, packed my bags and checked out. Went for a walk on the campus of the university in town in what was suddenly great weather, and felt like a real international student again. Then I had to jump on the bus going downtown again and get in line at the Greyhound station, it was time for Pensacola!

2 kommentarer:

  1. someday i will journey to the florida state capital. you beat me to it, norway!

    SvarSlett
  2. haha, yeah you should def go, it was a nice place ;) if you ever come to norway you're prob gonna beat me to a lot of places there though, lol :)

    SvarSlett