onsdag 10. februar 2010

More of San Antonio

Naa sitter jeg i en fancy hotellobby sammen med ei dame jeg tilfeldigvis traff paa bussen her i byen. Hun er flyvertinne og har faktisk vaert i Oslo, hva er sjansen for det, hehe. Husker dessverre ikke navnet hennes, det faar komme etterhvert.
---
Now I am sitting in a fancy hotel lobby with a lady I happened to meet at the bus in town. She is an air stewardess and has actually been to Oslo, what are the chances, hehe. Unfortunately I can't remember her name, it'll come as we go.

---

San Antonio er en flott by maa sies, kanskje den flotteste jeg har vaert i saa langt. Det er en by som man for det foerste aldri skulle tro ligger i Texas, med godt utbygd transportsystem, attraksjoner paa rekke og rad, og et sentrum lagt til rette for fotgjengere - er det virkelig sant!

De stoerste tingene jeg har sett idag er the River Walk, som er et flott utsmykket og pent og ryddig gangsystem rett ved siden av San Antonio Rio - elven som snirkler seg gjennom hele byen. Jeg vil nesten gaa saa langt som aa si at dette er USAs Venezia. Det er saa utrolig romantisk, traer og broer og baater og kafeer :)

Langs the River Walk fant jeg plutselig et fantastisk lite shoppinghjoerne med baade Life Is Good, Harley Davidson, the Hard Rock Cafe og Ben & Jerry's iskrem paa samme sted! Yum og kult, hihi.

Deretter tok jeg turen innom the Alamo, som er et stort landemerke for alle amerikanere. The Alamo er restene etter en gammel bygning hvor en gjeng tapre amerikanere ofret livet sitt for aa beskytte Texas mot meksikanerne. David Crockett var blant de som ble overfalt i the Alamo av tusenvis av meksikanske soldater foer flere amerikanske styrker kom.

Deretter tok jeg turen innom sentrums store shoppingsentrum en tur og fant noen kule klaer, foer jeg tok turen opp i 72 etasje paa the Tower of the Americas og fikk utsoekt utsikt. Deretter spaserte jeg gjennom et gammelt distrikt kalt La Villetas, med masse smaa uavhengige og handlagde butikker, foer jeg fulgte the River Walk til the Rainforest Cafe, hvor jeg har hatt en nydelig middag.

Naa vaer planen bare aa innom en data for en oppdatering til, og saa baerer det i seng for en sliten sjel som har vandret gatelangs i ni timer idag :) I morra tidlig, eller kanskje jeg heller boer si i natt, maa jeg opp tidlig for aa rekke toget til Tucson, en 18 timer lang togtur venter paa meg halv seks, puh!

Til da faar dere ha det saa riktig bra alle sammen!

---

San Antonio is a great city, maybe the prettiest one I have been to so far. It is a city that you first of all would never believe was in Texas, with its well built out transportation system, attractions lined up, and a city centre well adapted for pedestrians - can it really be true!

The biggest things I've seen today are the River Walk, which is a greatly decorated and nice and clean walkway system right next to the San Antonio Rio - the river winding its way through the city. I would almost go as far as to say that this is the Venice of the US. It is so incredibly romantic, trees and bridges and boats and cafes :)

Along the River Walk I suddenly found a nite little shopping corner where they had Life Is Good, Harley Davidson, the Hard Rock Cafe and Ben & Jerry's ice cream in the same spot. Yum and cool, hehe.

After that I went by the Alamo, which is a great landmark for all Americans. The Alamo is the leftovers of an old building where a bunch af curageous Americans sacrificed their life to protect Texas from the Mexicans. David Crockett was amongst the ones who were ambushed in the Alamo bu thousands of Mexican soldiers before more American forces were able to come.

Then I went by the downtown's largest shopping mall and found some cool clothes, before I went up in the 72nd floor of the Tower of the Americas and got some great view. Then I walked by an old district called La Villetas, lots of little independent and handmade shops, before I followed the River Walk to the Rainforest Cafe, where I've had a great dinner.

Now the plan was just to get one more update in, and then its bedtime for a wornout traveller who's been wandering the streets for about nine hours today :) Tomorrow morning, or maybe I should say tonight, I gotta get up early to catch the train to Tucson, an 18 hour long train ride is waiting for me at 5.30 am, phew!

Until then, have fun everybody!

3 kommentarer:

  1. Leser så øyet blir stort og vått- alt du opplever, håper du tar bilder og husker hvor de er fra. Klem fra mamma og god togtur !!!!!

    SvarSlett
  2. wow, i'm adding san antonio to my list of cities to see! bet you loved the b&j, harley davidson and life is good all in one spot! right up your alley!

    SvarSlett
  3. Har endel bilder ja mamma, blir show naar jeg kommer hjem ;)

    And San Antonio is sooo worth a visit, right up there with New Orleans actually :) and that place was just soo me, you're totally right about that, lol :)

    SvarSlett